Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Meja, Meja...

Av Lena - 14 oktober 2008 21:36

Idag blir det ett inlägg om den bedrövliga Meja.


Det var en gång en fin tavla på min vägg... Det var en fin ros på den. Jag köpte den i en antikaffär i Alingsås en gång för 20 år sedan. Jag köpte 2 stycken med ros-motiv och fina guldramar. Jag har vårdat dem ömt i alla år. Nu är den ena död.


Meja "råkade" nicka ner den från väggen när hon hälsade på sonen ikväll.


Så nu sitter jag här och snickrar på en annons under rubriken "Säljes" på Blocket. Trevlig 9-månaders trefärgad svart aussietik utan fel och brister. Säljes för 100kr eller högstbjudande!



 
 
Ingen bild

Anette

16 oktober 2008 21:01

Ja sådant é inte roligt. Makea har försökt att få ner trappräcket genom att tugga på de. men tjiiii fick hon ;) Räcket blev insmort i tabasco och det smakar tydlingen inte så gott.

 
tezze och Makea

tezze och Makea

17 oktober 2008 14:05

Hihi säger som mamma, det är INTE kul. Det är inte bara trappräcket som har vart påväg att ryka, även barngrinden som håller dom på övervåningen är dom är ensamma, men hon är nästan påväg över den också.. Det är som om hon tänker: "Men om jag ligger här och den saken är där så kan jag väll lika gärna äta på den? Det gör väll ändå inget?? Den är ju ivägen för mig....."

Mamma har även hon snickrat en annons :P Vi kanske kan slå ihop nått:
"Två 9-månaders aussie tikar i olika färger. Lugna och passiva utan brister. 2000kr kontant + alla tillbehör medföljer vid snabb affär!"

Haha nä söta älskade hundar, nog ska väll dom växa upp dom med :D Tills dess är det tabasco som gäller på dom goda möblerna.. Kanske man ska bespruta Ebba med det med så får hon vara ifred!?! ;) haha

http://hem.passagen.se/ebbsnoff

 
Nadia

Nadia

23 oktober 2008 23:31

Jag var inte heller speciellt road när Nea hade bitit sönder en fin vit alldeless ny spetsbh som jag unnat mig några veckor innan och som ej längre finns i butik :0(

Hörde att Sexy kommer vara med i avelsgrupp i Växjö! Vad roligt att få se mamma i ringen. Ska du också dit eller åker hon med T?
Kramar

http://www.nadiacaddy.wordpress.com

 
Tessan & Gucci

Tessan & Gucci

24 oktober 2008 22:24

Själv fick jag ett par piercade crocs utan häl av min sötnos....för att inte tala om all mat hon snott! Tänk er sambons min när hans efterlängtade, otroligt feta, goda 150 grams hamburgare försvann ner i Gucci´s strupe på mindre än en 10 dels sekund....
Gucci kan väl oxå få hänga med på annonsen??
Skoja bara! Ingen kommer att ha råd att köpa henne.

http://aussieridge.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 december 2008 22:20

Jag byter blogg. Ny adress är: meja.hundbloggar.se

Av Lena - 23 december 2008 17:14

Vi har varit dåliga på att uppdatera bloggen men det skall bli bättring på det nya året! Wow, vilket nyårslöfte!     God Jul och Gott Nytt år önskar Meja!                           ...

Av Lena - 7 oktober 2008 23:18

Vi har varit på tisdagsträning på klubben idag. Platsliggningsträning med Meja skulle det bli och efter skotträning med Bonita var det dags. Vi hade varit och promenerat i skogen med Catharina och Nemi först. Vi träffade Carina och Tequila en stund o...

Av Lena - 20 september 2008 23:16

Vi tränar på mest varje dag. Det är mycket som skall tränas in med en ny hund. Apportering, framförgående, linförighet, platsläggande, platsliggning, inkallning och hopp.   Vi har lagt mycket krut på teknik nu till att börja med. Och som en extra spo...

Av Lena - 30 augusti 2008 22:12

Mycket promenerande blir det när man tränar framförgående!   Vi var hemma hos Leo och Carina och tränade denna soliga lördag!  Idag har vi börjat träna framförgående. Vi gick en lång sträcka kanske 40 meter och där ställde jag en ryggsäck som jag lad...

Ovido - Quiz & Flashcards