Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Meja en GAIS-are?

Av Lena - 14 april 2008 21:45

Idag har Carina, Tequila, Meja och jag varit i stan på promenad med koppel på. Puh, det var jobbigt!


Jag kan inte säga att Meja tyckte det var jättekul att gå i koppel. Jag hade ett ärende på banken och Carina fick stå utanför med bägge valparna. Sedan gick vi till Carinas frissa för att visa valparna. En kund som var före detta klasskamrat med Carina bjöd på hundgodis och valparna stortrivdes! Utanför på gatan träffade vi ett par kompisar med en cockerhane. Lite av varje hände på vår lilla stadspromenad och valparna hade nog rätt trevligt verkade det som.


På väg tillbaka till bilen träffade Meja en äldre farbror som var lite rund under fötterna. Hon gillade honom skarpt och han pratade med henne. Han konstaterade snabbt att hon var GAIS-are. Men en annan lite vinglig farbror sade bestämt att ÖIS-are var hon. Det såg han bestämt. Och Tequila såg ut som en 08. Hur han nu såg det? Dom blev nästan ovänner där dom stod och tjoade men valparna tittade intresserat på dem.


När vi äntligen kom tillbaka till bilen för att hämta de andra hundarna gick vi en promenad längs ån och hundarna fick springa och leka som de ville. Både Meja och Tequila är mycket förtjusta i vatten och vi fick hejda dem flera gånger från att ta ett dopp.


När vi packat in oss i bilen för att åka hem somnade Meja nästan innan hon lagt sej. Så vi får göra det här fler gånger. Om inte annat är det väl hög tid att vänja dem vid att gå i koppel.

 
 
Norton

Norton

18 april 2008 09:26

Visst är det besvärligt att gå i koppel! Hur ska man kunna veta vilket håll man ska gå, och varför får man inte terra de andra som man brukar. Norton och matte går själv på byn i koppel vilket är mycket intressent med alla bilar, tåg ,trappor mm. Det går framåt ethär med koppel men sakta, stadshundar måste ha det lite lättare än oss lantisar

http://bloggis.se/Norton

 
Nadia

Nadia

20 april 2008 19:42

Hahaha...det låter ju som en rolig upplevelse det där med storstan!! Jag gav ett förslag idag på valpkursen att vi skulle ses hos Tina på fredag vid 5 snåret och jag hoppas att ni oxå kan vara med!!
Kram

http://www.nadiacaddy.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 december 2008 22:20

Jag byter blogg. Ny adress är: meja.hundbloggar.se

Av Lena - 23 december 2008 17:14

Vi har varit dåliga på att uppdatera bloggen men det skall bli bättring på det nya året! Wow, vilket nyårslöfte!     God Jul och Gott Nytt år önskar Meja!                           ...

Av Lena - 14 oktober 2008 21:36

Idag blir det ett inlägg om den bedrövliga Meja.   Det var en gång en fin tavla på min vägg... Det var en fin ros på den. Jag köpte den i en antikaffär i Alingsås en gång för 20 år sedan. Jag köpte 2 stycken med ros-motiv och fina guldramar. Jag har ...

Av Lena - 7 oktober 2008 23:18

Vi har varit på tisdagsträning på klubben idag. Platsliggningsträning med Meja skulle det bli och efter skotträning med Bonita var det dags. Vi hade varit och promenerat i skogen med Catharina och Nemi först. Vi träffade Carina och Tequila en stund o...

Av Lena - 20 september 2008 23:16

Vi tränar på mest varje dag. Det är mycket som skall tränas in med en ny hund. Apportering, framförgående, linförighet, platsläggande, platsliggning, inkallning och hopp.   Vi har lagt mycket krut på teknik nu till att börja med. Och som en extra spo...

Ovido - Quiz & Flashcards