Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Lena - 7 mars 2008 09:24

Äntligen är det fredag och som vanligt sammanstrålade vi på p-platsen intill våran promenadslinga. Catharina, Nemi, Carina, Tequila, jag och mina tre.


Bonita har lugnat ner sig nu och tycker nog att Nemi hör till "gänget". Jag satte mina hundar utanför bilen för vi väntade lite grann då ett par höll på att ta sin hund ur bilen. Så kom dom iväg och vi gick en bit bakom dem bort till slingan. Sexy och Bonita fick gå ordentligt medan Meja och de andra valparna vimsade runt lite. När vi gått en liten bit har paret med hunden vänt och är på väg mot oss så jag får sätta Sexy och Bonita och hämta Meja som hade gått till Carina. Carina har den sötaste av alla röster och Meja kan inte motstå den. Inte Bonita heller skulle det visa sej. En stund senare när vi stannat för att vänta in de små som lika delar springer som brottas upptäckte jag att Bonita hade lagt sig och skruvat sig på nåt konstigt sätt för att nå Carina. Hon låg som ett S och svansen gick hysteriskt. Ja, ja, i mitt nästa liv skall jag ha en sån oemotståndlig röst istället för min basröst.


Vi gick lite längre idag. Upp för kolerabacken, in i skogen, genom lekplatsen och ut på joggarslingan en bit. Där mötte vi en hund med förare till. Jag fick hämta Meja hos Carina (Som vanligt.) men hundarna satt fint medan dom passerade. Vid näckrosdammen fick Carina hjärtat i halsgropen för där stod en valp halvvägs ner i vattnet. Det var Meja. Men hon backade upp igen så det blev inget premiärdopp för henne.

Nu var valparna ganska trötta. Meja var lite i galnaste laget så hon fick åka på min arm sista biten.


Sammanfattningsvis efter denna veckan tycker jag att valparna tar för sig mer och mer i skogen och med de vuxna hundarna. Meja är kanske lite väl bra på att ta för sig jämfört med de andra. Men det är väl inte så konstigt med tanke på att hon växer upp med Sexy och Bonita.

De är föriga och håller sig fortfarande på 5-6 meters avstånd. De är vana vid folk som går och springer och har träffat en hel del hundar utan problem. Meja har fått träna på att sitta med de stora hundarna. Sitta still med mej intill men också medan jag lämnar dem en liten stund. När jag öppnar buren i bilen sätter hon sig ner och det är utmärkt. Lite annorlunda blir det när Tequila också är i buren. Men det är helt ok.

Meja är väldigt förtjust i folk. Jag tittar på henne här hemma i trädgården. Hon står och tittar ut på trottoaren när det passerar folk och den lilla svansen går men hon stannar på insidan. Detta skall vi träna mer på imorgon. Då skall jag vara hemma och fixa i trädgården och hundarna skall få vara ute med mej hela dagen.

Hon är ganska road av föremål och det är kul!  Hon brukar bära mina bilnycklar till jobbet varje dag. Det sitter ett litet mjukisdjur på dem som hon gillar. Hon kampar gärna med pinnar och leksaker ackompagnerat av en del morrande. Vi har pysslat lite med detta ute och jag börjar få henne att komma till mej med grejerna. Inte alltid men ibland i alla fall.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards