Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Lena - 8 mars 2008 11:02

Inte åka till skogen idag. Det bstämde jag redan igår och jag kan säga att jag ångrade mej imorse.

Meja väckte mej klockan kvart över 6 så när klockan var halv 9 var jag hemma efter att ha handlat och dammsugat bilen på statoil medan jag väntade på att affären skulle öppna.

Vi har varit i trädgården och klippt ner häcken som går över tomten. Det är en oxelhäck med stora grova grenar så det är ganska jobbigt. Den har blivit ganska gles nertill så jag klipper in den ganska hårt. Meja är riktigt duktig på att hålla sig i trädgården. Men när katterna brottades på trottoaren kunde hon inte hålla sej utan klev ut på trottoaren. Hon tittade surt på mej när jag lyfte in henne igen men fattade galoppen och gjorde inte om det.

Katterna, Smirre och Melker tycker alltid det är kul när hundarna är ute. Speciellt Smirre. Hon har roat Meja med att klättra upp i äppleträdet på stegen (!), legat och myst längst ut på grenarna. Och efter en stund rusat ner och upp i nästa träd. Nu innan jag gick in har Meja och Smirre lekt tjuv och polis på, runt och genom trappan. Meja rusade in under trappan, Smirre sprang efter. När Meja kom runt och in under trappoan igen sprang Smirre upp på trappan och försökte ta Meja genom att sträcka sej genom trappsteget. Ja kul har dom haft!

Mitt på dagen åkte jag iväg en sväng och promenerade med hundarna. Jag tror Meja har fattat hur man gör nu för att gå runt och sätta sej vid sidan. Jag har varit ganska tjatig på promenaden men nu kommer hon när jag ropar och går runt och sätter sig. Lite kattgodis gör susen!



Nu har Åsa fått sin fina lilla border collie valp! Skall bli spännande!

Lycka till Åsa! Bilder från fredagen finns på länken nedan.

http://www.blogtown.se/blog.php?date=2008-03-07&id=kelliegarden

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards