Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Lena - 6 mars 2008 19:48

Herre jösses jag börjar låta som ett självspelande piano. Men så här är det. Jag har nu tre hundar och då får jag träna. Mycket! Sexy och Bonita är bra förebilder för lilla Meja. Mycket gör de åt mej. Leker med henne och fostrar henne lite grann. Samtidigt är de väldigt gulliga och överseende. Hon får hänga dem i svansen och emellanåt hänger det hundhårstussar i mungipan. Men det är ändå ordning på torpet. Fantastiskt måste jag säga. Ropar jag på dem så kommer hon också. Men nu när vi är flera i skogen går det lika bra om inte bättre många gånger att komma till Carina eller Catharina när dom ropar.


Förutom Carina och Catharina med valpar var Lizlott och Fanny med idag. Himla roligt för oss. Det tar en stund innan det är ordning på alla och vi kommer någon vart. Bonita och Sexy skulle gärna vilja nosa på Fanny och Nemi innan vi börjar gå men se det får dom inte. När jag tagit ut hundarna ur bilen och vi börjat gå till slingan fick vi möte av två mattar med var sin hund. Jag och Carina satte våra hundar så att dom fick sitta och titta medan hundarna passerade. Dom små sitter som ljus! Dom är så duktiga! Efter en bra stund kom vi till kolerabacken och hundarna fick kila iväg. Dom hade jättekul alla 6 (!). Vi gick upp i skogen och blev stående där i nästan en timma. Sedan vände vi och gick ner för backen igen. Jag bar min lilla Meja och de andra fick gå ordentligt vid sidan. Hon var ganska trött och tyckte nog det var skönt på min arm.


Vid bilen fick de sitta stilla medan jag öppnade bakdörrarna. Meja har inte svårt att koncentrera sig och tycker inte det är svårt  att sitta still även om jag flyttar mej. Det kommer jag att ha gott av. Och hon med för den delen. Både Bonita och Tequila lade sig direkt när vi lyft in dem i buren. Dagen var lyckad med duktiga hundar och trevligt sällskap!


Till sist: Hallmattan är körd. Hon ganagar lite på den varje gång jag uppdaterar bloggen. Hmmmmm..

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards