Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Lena - 5 mars 2008 19:31

Idag fick vi sällskap av syster Nemi med matte Catharina och lillmatte Thalena på vår skogsrunda.


Bonita tyckte det var jobbigt med ny hund och det tog en bra stund innan hon lugnade ner sig. Jag fick tjata en hel del för att de skulle gå ordentligt vid min sida. Dom gör som jag säger men det blir en hel del tjat. Meja tyckte det var dunderkul att träffa Nemi men trots allt behövde jag bara påminna henne om att hon måste lyssna en enda gång i början av promenaden. Hon lär sig fort men hon växer fort så jag har min chans nu att få bra styr på hennes beteende. Hon uppför sig verkligen strålande bra! Vi gick samma väg som igår. Upp för den långa backen och bort till vår lövruta. Där stannade vi en stund. Sexy och Bonita lekte lite med valparna och fick ligga och titta på när de små tumlade omkring i löven. När det började mörkna begav vi oss tillbaka till bilarna. Då var våra små trötta och vi bar dem sista biten till bilen. Det låter som en snabb utflykt men när vi skulle åka hem hade det gått två timmar.


Meja är också med mej på jobbet. Hon ligger i bilen fram till min frukostrast. Då väcker jag henne och hon får komma ut en sväng och är sedan med mej i verkstaden där jag jobbar. Idag har hon stulit tvättsvampar och arbetshandskar från Johannes som också jobbar där. Det tyckte hon var kul. På lunchen var vi i skogen. Där for dom runt och lekte alla hundarna. Sedan får hon göra Sexy och Bonita sällskap i bilen på eftermiddagen tills jag slutar. Det funkar riktigt bra. Hon gillar att ligga i bilen och sover gott. Det är skönt att bilen funkar så bra. Men det är klart att om Sexy och Bonita älskar sin bil varför skulle inte Meja också göra det.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards